Business Managers Merel en John krijgen geregeld vragen over midlancen, die zij graag uitlichten én toelichten. Dit keer geven zij uitleg op de vraag: Hoe krijg ik de opdracht die bij mij past?
John: “Alles start bij de basis, de kennismaking. Wat wij met elke nieuwe medewerker doen is uitgebreid ingaan op hun werkverleden. We willen weten waar zij goed in zijn, wat ze leuk vinden en waar hun ambities liggen. Dit houden we redelijk klein, hoor. Je kunt denken aan vragen zoals: met welke technologie werk je graag? Welke rol ambieer je?”
Merel vult aan: “En we hebben het ook over de langere termijn. Wat zal je uiteindelijk willen worden? Waar willen we naar toe werken? Die informatie gebruiken we als er een interessante opdracht voorbij komt.”
John: “Neem de opdracht die collega Johan net heeft afgerond. Toen hij stopte bij zijn voorlaatste opdracht gaf hij aan dat hij het leuk zou vinden om een nieuwe technologie te introduceren bij een bedrijf. Dat is gelukt én het is leuk en belangrijk om iemands ambities mee te nemen in onze zoektocht naar een mooie opdracht.”
Merel: “Collega Gerald Croes is hier ook een mooi voorbeeld van. Hij wilde méér doen dan alleen software ontwikkelen en is in zijn huidige opdracht ook bezig met leiding geven en coachen.”
John: “Eporta is geen klassiek detacheringsbureau, want bij ons staat de mens echt centraal. Merel en ik bespreken bijvoorbeeld ook met de collega wat hij belangrijk vindt in deze fase van zijn leven. Als je jonge kinderen hebt, kan reistijd een belangrijk onderwerp van gesprek zijn. Terwijl een langere reistijd misschien helemaal geen issue is als je geen of oudere kinderen hebt. Dan telt de inhoud van de opdracht zwaarder.”
Merel: “De wensen van onze collega’s is een verantwoordelijkheid die we heel serieus nemen. Het is geen kwestie van: we plaatsen een pion op een plek en kijken wel waar het schip strandt. Iemand moet écht gelukkig worden van de opdracht. Ik geloof ook echt dat deze aanpak werkt, omdat onze mensen vaak lang op opdracht zitten en regelmatig verlengd worden. Zij blijven daar niet zitten omdat ze daar moeten zitten, maar omdat zij het naar hun zin hebben. En weten dat wij vanuit onze rol -met onze commerciële slagkracht – sámen met hen vooruit denken.”
Werken bij Eporta